ČSAD Střední Čechy

současný název od 1999
sídlo: U Přístavu 811/8, 250 01 Brandýs nad Labem-Stará Boleslav
země: Česká republika (Středočeský kraj)
web: www.csad-sc.cz
Společnost ČSAD Střední Čechy vznikla v červnu 1999, od července stejného roku poté převzala linky i autobusy provozované původně firmou JUDr. Jan Hofmann, Česká Spedice-Autoopravny-Doprava Praha-Klíčov. V letech 2000-2003 se pole působnosti postupně rozšířilo dále pohlcením někdejšího ČSAD-AB z Mělníka.

Dopravce v současné době obsluhuje pravidelné autobusové linky především v okresech Praha - Východ a Mělník, které jsou od roku 2000 postupně zařazovány do systému PID. Dále provozoval několik dálkových linek z Prahy do Krkonoš, jejichž provoz byl ukončen k 1. květnu 2017. Dalším místem působnosti dopravce jsou MHD v Brandýse nad Labem - Staré Boleslavi (PID 478), Kralupech nad Vltavou (PID 457, do 1. 4. 2022 také 458, nahrazena linkou 646, viz níže) a Mělníku (PID 474 a 747), všechny tyto MHD byly postupně zařazeny do systému PID. Linky MHD v Mělníku jsou vedeny každá na jednom konci do přilehlých obcí, linka MHD Brandýs nad Labem - Stará Boleslav 478 byla v červenci 2022 prodloužena do Kostelce nad Labem a charakter MHD ztratila, byť tento účel nadále plní.

Na jaře a v létě 2018 se dopravce věnoval také subdodávkám v systému PID, když pro dopravce Arriva City zajišťoval dvě pořadí na lince PID 223.

Od listopadu 2019 provozuje dopravce také linku PID 302, kterou převzal od dopravce ABOUT ME a hned o měsíc později k nim přidává také vysoutěžené linky 110, 166, 171, 186 a 257 v síti pražské MHD. Většinu výkonů však na začátku provozu hradí subdodavatelé (zejména Jaroslav Štěpánek). V prosinci 2022 subdodávek jezdí o něco méně než v roce 2019, ale i nadále dopravce nevypravuje na linky 110 a 257 žádný autobus a provoz zde plně hradí subdodávky. Ty se v průběhu času rozšiřují napříč celou provozovnou Brandýs, tedy včetně příměstských linek, v prosinci 2021 tuto formu zajišťování výkonu začala využívat i mělnická pobočka. K lednu 2023 hradí subdodavatelé asi 30 % výkonu provozovny Brandýs a několik jednotlivých výkonů provozovny Mělník.

Od začátku listopadu 2020 se portfolio linek dopravce rozšířilo o smluvní linku HOBR Expres (převzato po dopravci SAND), která fakticky představuje MHD Zdiby a 15. listopadu téhož roku se zapojila do systému PID pod číslem 774. Hned 4. 1. 2021 si pak mělnická provozovna připsala i dvě čistě "pražské" linky, 103 a její noční sestru 914. Během prvního roku provozu pak část výkonů předala provozovně Brandýs.

V prosinci 2021 dopravce v rámci integrace Mladoboleslavska získal další výkony v okolí Benátek nad Jizerou a Mladé Boleslavi, formálně se také vrací na "horské" linky z Prahy do Krkonoš a Jizerských hor (PID 700, 720 a 730), výkony na nich však plně hradí subdodavatelé KAD Vrchlabí a To Europe. V první červnový den následujícího roku vstupuje do systému PID KAD Vrchlabí jako plnohodnotný dopravce a všechny výkony na lince 700 a část na 720, které dosud jezdilo formou subdodávky, od ČSAD přebírá a vyráží na ně na vlastní licenci.

Od 1. 4. 2022 také dopravce v rámci integrace mezikrajských výkonů mezi Středními Čechy a Ústeckým krajem získává podíl na nové lince 646 z Holubic přes Kralupy nad Vltavou a Černouček do Roudnice nad Labem. číst dále

Vozový park

Stav evidence tohoto dopravce
kompletní
O evidenci tohoto dopravce se stará
U tohoto dopravce evidujeme celkem 576 vozů, z toho 537 v majetku a 39 zapůjčených.
Stav evidence tohoto dopravce
kompletní
O evidenci tohoto dopravce se stará
Poslední úprava: 5. 1. 2024.
Našli jste chybu nebo máte nějaké doplnění? Napište nám na e-mail nebo do diskusního fora.

Rychlé vyhledávání